Harta zonei Callatis-Drumul Taberii

marți, 7 decembrie 2010

Propunerile cetățenilor din zona Callatis-Drumul Taberei pentru amenajare urbană

Catre: Consiliul Local S.6 – Comisia Administrarea Domeniului Public si Privat, Administrarea Pietelor si Gospodarie Comunala
Calea Plevnei 147-149
In atentia dlui presedinte Manuel Avramescu
In atentia dlui secretar Marin Flamanzeanu

           
Cerere


Grupul de Initiativa Civica “Callatis – Drumul Taberei’’ din cartierul Dr. Taberei, cunoscut dvs. pentru actiunile sale de identificare a unor zone cu probleme de igiena si aspect defectuos din perimetrul cuprins intre strazile Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Oltului si Prel. Ghencea, face din nou apel la sprijinul dvs. pentru solutionarea unor probleme majore care afecteaza locuitorii acestei zone.
Dorind sa ne afiliem si sa sustinem programul ‘’Capitala creste verde’’, program in care sectorul 6 figureaza ca si concurent, am realizat un recensamant al spatiilor verzi din jurul blocurilor si al parcurilor care nu corespund unui cartier civilizat si am constatat urmatoarele:

1.Toate spatiile verzi din jurul blocurilor sunt murdare, lipsite de verdeata, copacii sunt netoaletati de multa vreme; in unele locuri crengile razlete ale acestora acopera semnele de circulatie si placutele cu denumirile strazilor.

Solutie posibila:
-Solicitam  igienizarea gradinilor, toaletarea copacilor si insamintarea cu iarba pt fixarea solului, pe o suprafata uniforma pentru un aspect ingrijit;
- imprejmuirea gradinilor cu garduri de 80 cm, asezate deasupra unui cordon de borduri pentru ca pamantul si praful din gradina sa nu se mai extinda pe trotuare in urma ploilor.

Model: planuri arhitect peisagist consultant al grupului – in anexa.

2. Cele 3 parcuri din zona noastre de actiune (parcul Istru, parcul Arutela si parcul C2) sunt aproape tot timpul murdare, acoperite in intregime de nisip plin de fecalele si urina cainilor cu si fara stapan, constituindu-se astfel in focare de infectie pentru copii nostri. De asemenea, mobilierul de joaca si bancile sunt deteriorate, murdare si total inadecvate scopului pentru care servesc.
Pe timpul noptii aceste locuri de joaca sunt frecventate de persoane care se drogheaza si consuma alcool, nerespectand nici curatenia publica.

Solutie posibila:
- Acoperirea spatiului de joaca cu bitum cauciucat pentru siguranta si igiena (acesta se poate monta cu usurinta si nu permite accidentarea grava a copiilor);
- Montarea unui mobilier de joaca pentru cei mici si mijlocii care sa corepunda capacitatii lor de a-l utiliza (tobogane cu mai multe cai de acces si ‘’burlane’’ cu iesiri diferite, mai inalte si mai joase, leagane cu spatar pentru cei mici si fara spatar pentru copiii mai mari, balansoare pe arcuri etc.);
-eliminarea lanturilor ( inlocuirea lor cu bare fixe)  la leaganele pentru copii mici deoarece sunt instabile
- pe marginea parcului, in apropiere de gardul inconjurator, sugeram montarea bancilor pe o suprafata de iarba.

Model: poza parc Billa – in anexa.

3. Pentru mentinerea curateniei stradale sugeram amplasarea si golirea frecventa a cosurilor de gunoi stradale sperand astfel ca lumea sa le remarce si sa le utilizeze.  
Sugeram ca in anumite zone sa fie amplasate containere metalice mari cu roti pentru colectare deseuri casnice mari, cu consultarea locuitorilor zonei pt stabilirea cat mai eficienta a locurilor de amplasare. Exemple sunt sectoarele 3 si 4 unde exista acest sistem de colectare a deseurilor mari. De asemenea containerele de colectare selectiva tip iglu trebuie golite mult mai frecvent astfel incat trotuarele de langa acestea sa nu mai devina loc de depozitare. Solicitam sa fie mai multe sau sa fie inlocuite cu un sistem de tomberoane separate pe tipuri de deseuri la ghena blocului.

4. Studiind Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a sectorului 6 pt 2009-2015 (http://www.primarie6.ro/UserFiles/File/2009/altele/PLAN_INTEGRAT_sector_6__transmis_la_18[1].03.09.pdfhttp://www.primarie6.ro/UserFiles/File/2009/altele/PLAN_INTEGRAT_sector_6__transmis_la_18[1].03.09.pdf), am putut afla ca ‘’obiectivul general al proiectului este cresterea calitatii vietii’’(pag.58), in continuare am aflat ca au fost 2 ‘’obiective specifice’’ la nivelul cartierului Dr. Taberei, cu termen de finalizare 2010, respectiv:
‘’           3. Modernizarea urbanistica: spatii verzi intre str. Dr. Taberei, Raul Doamnei, Prel. Ghencea si Brasov.
4. Modernizarea urbanistica: strazi, trotuare, parcari intre str. Dr. Taberei, Raul Doamnei, Prel. Ghencea si Brasov.’’
            Dupa cum se vede zona de actiune a G.I.C. Callatis-Dr. Taberei, zona delimitata de str. Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Oltului si Prel. Ghencea, NU A FOST CUPRINSA IN PIDU SECTOR 6, cel putin pana in 2015.
            De aceea insistam ca in proiectul de buget pe 2011 sa existe 2 proiecte individuale intitulate astfel:
1.      Modernizarea urbanistica: spatii verzi intre str. Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Oltului si Prel. Ghencea;
2.      Modernizarea urbanistica: strazi, trotuare, parcari intre str. Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Oltului si Prel. Ghencea.

Pentru aceasta va rugam sa colaborati cu Comisia Urbanism, Lucrari Publice si Protectia Mediului din cadrul Consiliului Local s.6.

La pag. 59 – punctul.18 din PIDU s.6 se stipuleaza ca trebuie :’’sa se refaca barierele verzi pe toate strazile principale, de plantare de arbori in alveole’’. Prel. Ghencea este o artera principala, UNDE AU FOST OMORATI SI ULTIMII COPACI – plopi vechi de aprox. 50 de ani, cum au fost in dreptul blocului D4 din Prel. Ghencea nr.36.
La punctul. 25 – Marirea spatiilor verzi in zona blocurilor prin daramarea garajelor si a parcarilor ilegal amplasate – referitor la acest punct dorim sa va pastrati continuitatea actiunilor.

Tot in PIDU sector 6 pag.63, punct 5 – ‘’Dialog cu sfera publica a orasului’’ se precizeaza ca:
‘’spatiul identificat intra intr-un dialog strans cu cetatenii. In acest context miza trece dincolo de informare in domeniul castigarii unor intreprinderi, asociatii, initiative si a cetatenilor singulari pt activitati si actiuni concrete’’.

Aici ne incadram si noi, Grupul de Initiativa Civica Callatis – Dr. Taberei.

La pag. 64, punctul 4 din PIDU sector 6 este prevazuta informarea publicului in procesul elaborarii planului iar la pag. 65 se spune ca ‘’Se are in vedere in viitor informarea si consultarea populatiei din intregul pol de crestere asupra proiectelor care au fost definite in cadrul PIDU’’.

G.I.C. Callatis-Dr. Taberei isi ofera sprijinul cu voluntari-specialisti si doreste sa colaboreze cu Primaria s.6  pt. orice actiune care ar duce la cresterea calitatii vietii in cartier.
           
            Speram sa nu ocoliti aceasta cerere, chiar daca solutionarea ei presupune un efort sporit din partea dvs.
            Alocarea unor fonduri suficiente, la preturile reale ale pietei si consultarea locuitorilor denota  respect fata de cetateni, devotament fata de comunitate si fata de institutia pe care cu onoare o reprezentati. In anexa veti gasi o lista de semnaturi de sustinere a initiativei noastre de catre comunitatea locala.
            Dorim sa va informam ca acest ‘’recensamant’’ a fost realizat de un grup mic de oameni plini de entuziasm, insufletire si speranta.


            Va multumim.
Grupul de Initiativa Civica “Callatis – Drumul Taberei”
Date de contact:
email : eldoblagasm@yahoo.com; tel: 021.778.73.66 – Elisabeta Blaga; tel. 0749.561.976 – Simona Nita; 0721.722.750 – Doina Chilipirea

Data :  

Anexam la prezenta cerere:

1.      Fotografii cu situatia actuala a gradinilor de bloc din cartierul Dr. Taberei.
2.      Fotografie cu parcul amenajat langa magazinul ‘’Billa’’ din acelasi cartier.
3.      Model de amenajare peisagistica realizat de un arhitect peisagist – voluntar.
4.      Tabele de semnaturi de sustinere a igienizarii si refacerii spatiilor verzi din jurul blocurilor.


6 comentarii:

  1. Felicitari pentru mobilizare! Petitia este foarte bine documentata! Asteptam reactiile autoritatilor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Legal, petitia ar trebui sa primeasca raspunsul Comisiei din Cons. Local s.6 in maxim 30 de zile. Ar trebui sa ne gandim ce facem dupa, in caz ca nu primim raspuns sau raspunsul e ca nu exista fonduri disponibile. De obicei, asa se ingroapa orice initiativa a cetatenilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu trebuie sa ne dezarmam!
    Anul 2011 este in UE "Anul dezvoltarii Comunitare"
    si este posibi sa frimim si niste fonduri pentru organizare.
    In Bucuresti mai sunt cateva organizatii de voluntari.
    Incercati si accesati Avocatnet.ro, este chiar o rubrica cu aceasta tema si cu raspunsuri de la alte grupuri.
    Am scris si eu despre noi!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dupa intalnirea "spumoasa" de la Primaria S6,din data de 09 dec.2010,cu care ocazie subsemnata,in numele Grupului CALLATIS ,am tinut sa intaresc si verbal faptul ca zona noastra de actiune este total ignorata din PIDU(Plan Integrat de Dezvoltare si Urbanism)si ca in acest sens am inaintat Primariei S6 cererea nr.43271/07 dec.2010, am fost invitate la o cupa cu sampanie chiar de Dl.Primar C.Poteras.
    Am mai ciocnit si facut urari ocazionate de Sarbatorile de iarna ce se apropie si asa am ajuns sa vorbim si cu dl.Florin Preda-Director investitii Primaria S6, o persoana tanara si amabila,care ne-a propus o intalnire pe teren.marti 14 dec.La ora 8.30,marti 14 dec.l-am sunat ,conform conventiei, pentru a stabili ora exacta de intalnire.Propunerea dansului a fost 12.30 , am asteptat sa ma sune pana la ora 13si,ca sa ma stiu cu cugetul impacat,l-am sunat eu si...nu mi-a raspuns!!! Si nici pana la aceasta ora nu am primit vreun apel de la domnia sa!
    Adevarat ca a fost o zi cu ninsoare constanta,cu fulgi mici si mai razleti si poate s-a incurcat printre ei domnul consilier!
    NEPOLITICOS de doua ori: NU SI-A RESPECTAT CUVANTUL si NU A RASPUNS LA APELUL MEU !
    Cum sa nu le dai dreptate celor care-i critica si spun ca nu au incredere in "alesii" nostri!
    Voi incerca sa mediatizez faptul si sa-l imprastii in mai multe cercuri.
    Pana la noi evenimente ,urez celor care au fost alaturi de noi si la greu si la mai greu,SANATATE,SFANTUL CRACIUN CU PACE IN SUFLET SI CU BUCURIE SI TOATE DARURILE CELESTE SA VA BINECUVANTEZE!
    SARBATORI FERICITE TUTUROR !

    RăspundețiȘtergere
  5. Raspunsul dat pe ocolite de Primaria S6,in ajunul Craciunului, ne demonstreaza ca dansii lucreaza pana in ultima clipa!
    Multimim pentru invitatia la dialog,facuta de ADP, careia ii vom raspunde negresit.
    Tot ma intreb insa ,de ce nu se poate realiza si la noi o lucrare care sa aiba un aspect finit iremediabil!!
    Daca cei ce au in subordine maturatorii ar vedea cum se desfasoara aceasta activitate de maturat trotuarele, ar intelege de ce noi,locuitorii solicitam borduri pe care sa se monteze gardurile separatoare ale spatiilor verzi!
    Din diverse cauze(constuctii noi care se ridica,santiere neprotejate cu cortine, etc.) este foarte mult praf pe strazi; si maturatorul il impinge cu matura la linia de intalnire dintre asfaltul trotuarului si spatiul verde, incat s-a format,in timp, un brau de pamant,care, la fiecare ploaie se mai "topeste" scurgandu-se pe trotuar. Cand se usuca, trotuarul este deja prefuit!
    Asta se numeste MUNCA IN ZADAR. Nu stiu ce salarii primesc acesti maturatori, dar 70% din ei plimba containerele de adunat gunoiul in timp ce vorbesc la telefonul mobil sau curata mai mult timp in jurul cate unui boutiq. In statia de autobuz din dreptul Parcului Dr.Taberei, sensul catre Tricodava , este uneori un grup de cate 8-10 maturatori pe o suprafatande 50mp!!!
    Decat sa mai platim aceste maturi anacronice,mai bine s-ar eficientiza activitatea;si avem solutii.
    Pana atunci...
    Fie ca toate aceste sarbatori de iarna sa va aduca in case armonia ,tihna, iubirea,multumirea,SANATATEA
    iar Noul An 2011 sa fie mai bun,mai spornic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sedinta mare de Consiliu Local, Primarie S6 !
    Ce de lume...! Doar trebuiau votate o multime de proiecte pentru anul 2011.
    Numai pentru institutii de binefacere-fundatii(o multime!),cantine sociale,s.a.-au fost prevazuti din bugetul local aprox.90.000 Lei (!) Sunt destui oameni nevoiasi, nu comentez acum de ce, dar la atatia bani, nu ar trebui sa mai fie cersetori pe strada, la biserici,in tramvai. Har Domnului, nu am mai auzit cersetori in autobuze, dar tramvaiul 41 este un loc foarte caldut.
    Am vrut sa pun o intrebare in plen pe aceasta tema, si dl.primar mi-a atras atentia ca nu pot vorbi decat prin intermediul unui membru al consiliului! dar...daca tot se terminase sedinta, micrifoanele erau oprite si nu se mai putea inregistra nimic, am fost invitata de domnia sa sa-mi spun pasul,dupa ce am fost atentionata ca orice interpelare se anunta la inceputul sedintei.
    Si atunci i-am raspuns domnului primar ca nedumerirea mea s-a nascut in timpul sedintei,dupa ce am auzit cate fundatii sunt si cati bani se aloca pentru ele.Si anume, ca in acest caz nu ar trebui sa mai fie cersetori pe strazi.Replica domniei sale a fost ca "nu-i poate tine cu catuse in institutiile de binefacere".Dar aceste institutii nu au psihologi, pedagogi, nu exista politie comunitara care sa inceapa sa-i caute imediat ce le este semnalata absenta?
    Intrebari fara raspuns!
    Oricat de mare ar fi suferinta personala a domniei sale( mi-a facut impesia ca era in doliu si ,sincer, imi pare rau )nu a fost gentleman .
    Si ma intorc la socoteli,daca tot fug din adaposturi, atunci banii pe ce se cheltuiesc?
    Si daca cei suferinzi primesc atata intelegere, noi,oamenii obisnuiti, care dam , de ce nu suntem ascultati si nu ni se satisfac cereri care au ca scop tocmai reducerea numarului suferinzilor?
    Pentru noi,cei din grupul CALLATIS meciul a inceput !Da, suntem in ring si gongul a batut!

    RăspundețiȘtergere