Harta zonei Callatis-Drumul Taberii

marți, 7 februarie 2012

Povestea sedintei de consiliu local sector 6 din 31.01.2012

Dragi vecini, avem noutati pentru aceia dintre dvs. care sunteti interesati de modul in care autoritatile publice (primaria, consiliul local, ADPDU) inteleg sa-si faca datoria catre cetatenii sectorului 6 si, eventual, sa respecte si legile.
Membrii Grupului de Initiativa CALLATIS -Drumul Taberei, prezenti alaturi de membrii grupului Initiativa Favorit la sedinta de consiliu local sector 6 din 31.01.2012, ca reprezentanti ai societatii civile si reprezentantii ong-ului CeRe au fost impiedicati sa vorbeasca si astfel sa obiecteze impotriva incalcarii legii 52/2003 (privind transparenta decizionala in administratia publica) chiar de catre primariasector 6, Consiliul Local 6 si secretariatul tehnic al acestora.
Cei care ar fi putut sa contribuiela normalizarea situatiei au fost dna presedinte de sedinta Neacsu (PSD), dl
primar Poteras (PDL) si dl reprezentant al prefecturii. Tuturor acestora li s-au inmanat de catre membrii grupului Callatis si de catre CeRe, inainte de inceperea sedintei, sesizarile si propunerile argumentate legal pt a scoate de pe ordinea de zi proiectul bugetului sector 6 pe 2012 intrucat nu s-a respectat termenul de 30 de zile pt aducerea la cunostinta publicului a proiectului, inainte de vot. Aceste sesizari si propuneri scrise fusesera in prealabil depuse cu nr de inregistrare la primarie si consiliul local.
Dar dl primar ne-a acuzat ca vrem sa sabotam bugetul sectorului pe 2012 si ca facem jocurile politice ale altui partid. Apoi dna presedinte de sedinta a ignorat interventia noastra si nu a anuntat public in sala ca s-au primit propuneri la ordinea de zi din partea societatii civile, desi le avea in fata, si a trecut la votarea punctelor de pe ordinea de zi.
Cand s-a ajuns la proiectul cu bugetul, dna presedinte a intrebat repede daca sunt amendamente, consilierul
Dina (PNL) a citit cateva in timp ce Iustina (CeRe) si Delia (grupul Callatis) erau cu mainile pe sus cerand cuvantul. Dna presedinte de sedinta a spus sa ne adresam unui consilier care sa vorbeasca in numele nostru (desi ROF CLs6 prevede ca orice participant la sedinta publica poate vorbi daca presedintele de sedinta supune solicitarea acestuia votului consilierilor, uitati aici: http://www.primarie6.ro/docs/Anexa%201%20%20H.C.L.S.6%20nr.%209-2009.pdf;
in acest ROF gasiti info la pag.4 art.1.10 pct. g), pct. h), pag.13 art.4.14, pag. 14 art. 6.5 si art. 6.6.)
In cele din urma i-a fost acordat cuvantul consilierului Avramescu (PNL), singurul care s-a oferit sa vorbeasca in numele societatii civile prezente in sala, dar deja anexele bugetului erau votate si nu se mai putea face nimic in sensul scoaterii de pe ordinea de zi a bugetului.
In continuare, au urmat si alte abuzuri: s-a votat cheltuirea in 2012 a 10.000.000 ron (2,5 mil. euro) pt 2 grupuri statuare, fara a se preciza necesitatea acestei cheltuieli si fara a avea in spate vreun sondaj de opinie printre locuitorii sectorului 6; s-a votat acordarea de subventii de la bugetul local pt o fundatie care nu respecta criteriul legal de minim 12 luni de la infiintare; s-a votat ca din bugetul local sa se finanteze
cheltuieli de intretinere si hrana pt fiecare persoana care locuieste intr-un camin de batrani al sectorului 6, cheltuieli in suma de 2753 ron/ luna/ persoana beneficiara, in conditiile in care un pensionar obisnuit, care se
intretine singur sau in familie, trebuie sa traiasca cu o pensie medie de 750 ron.
In plus, numai 5 proiecte de pe ordinea de zi respectau termenul de 30 de zile (inainte de vot) de aducere la
cunostinta publicului , dar asta nu a fost o problema pt consilierii locali care au votat incalcand astfel din nou legea 52/2003 a transparentei decizionale de inca 20 de ori.
La ultimul punct de pe ordinea de zi, "Intrebari si Interpelari", mai ramasesera in sala 10 consilieri (din 27) si noi, cetatenii. Dna pres de sedinta a zis ca nu va citi interpelarile noastre si ca pe viitor ne sugereaza sa le depunem direct la comisiile de specialitate din CL6, ca sa putem primi raspunsurile cerute. Asta in conditiile in care interpelarile noastre contineau reveniri la intrebari deja trimise departamentelor responsabile, intrebari legate de refacerea Parcului Istru si a fostului cinematograf Favorit, intrebari ramase in continuare fara raspuns scris.
Am simtit din plin aroganta si nesimtirea cu care autoritatile publice trateaza cetatenii atunci cand acestia
indraznesc sa le spuna ca nu respecta legea.
Nu-i nimic, noi continuam.
Toate bune,
Delia, Doina, Elisabeta

6 comentarii:

  1. Si au mai fost.

    De exemplu acele obiective de investitii, bagate pe lista fara indicatori. In traducere: fara pret, justificare, incadrare intr-o ordine de prioritati etc.

    Iar cu statuile... ele se achizitioneaza direct. Adica: cat e statuia aia mosule? Pai 100.000. Hai ca iti dau un milion si mancam amandoi!

    Asa ca sa nu mai intrebe nimeni de unde sunt banii de sarmale in sectorul 6 in campanie...

    Merci pentru mentionare si impartialitate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunteti in eroare, bugetul nu trebuie prezentat cu 30 de zile inainte de vot.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. StimateANONIM , VA RUGAM SA ARGUMENTATI CU CITAT DIN CE LEGE SI CE ARTICOL REZULTA CA SUNTEM IN EROARE. Doar sunteti un profesionist!

      Ștergere
  3. LEGE Nr. 273 din 29 iunie 2006 privind finanţele publice locale:
    ART. 39, (3) Pe baza veniturilor proprii şi a sumelor repartizate potrivit alin. (2),
    ordonatorii principali de credite, în termen de 15 zile de la publicarea legii
    bugetului de stat în Monitorul Oficial al României, Partea I, definitivează proiectul
    bugetului local, care se publică în presa locală sau se afişează la sediul unităţii
    administrativ-teritoriale. Locuitorii unităţii administrativ-teritoriale pot depune
    contestaţii privind proiectul de buget în termen de 15 zile de la data publicării sau
    afişării acestuia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dle Anonim,
    La argumentatia dvs. noi va dam aceasta replica, conform careia au fost si vor mai fi actiunile noastre:
    Legea 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica Art 6, alin (2) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunostinta publicului, in conditiile alin. (1), cu cel putin 30 de zile inainte de supunerea spre analiza, avizare si adoptare de catre autoritatile publice.Art 6, alin (7) Autoritatea publica in cauza este obligata sa decida organizarea unei intalniri in care sa se dezbata public proiectul de act normativ, daca acest lucru a fost cerut in scris de catre o asociatie legal constituita sau de catre o alta autoritate publica.

    RăspundețiȘtergere